Jemputlah..

Selamat Datang, Orang Pelawat ke blog Cikgu Sherry!

Sunday 9 October 2011

Panduan Pemarkahan Dan Penyemakan Kertas Penulisan Bahasa Melayu SJK















       Teknik penyemakan kertas ini saya buat semasa LADAP di sekolah saya. Bukan hanya untuk LADAP sahaja malahan setiapkali mesyuarat panitia saya akan memberitahu semua cikgu BM tentang cara penyemakan. Ini sangat penting. Sebagai Ketua Panitia saya mesti memastikan penyemakan kertas dilakukan secara seragam dan bukannya tanpa panduan dengan erti kata lain, ikut suka. 

       Oleh yang demikian, saya berpendapat entri ini boleh dikongsikan dengan anda semua. Untuk pengetahuan kalian, saya telah membuat rujukan pada buku-buku rujukan yang ada di pasaran bagi mendapatkan cara untuk memberi markah ini. Bagi skor markah, anda boleh mengubahnya mengikut tahap anak didik di sekolah anda. Sekiranya anda ingin kongsi entri ini silakan....saya izinkan anda berbuat demikian untuk panduan kita bersama. Perkongsian ilmu tiada penghujungnya!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...